Ένα ιστολόγιο γεμάτο φαντασία, ιδέες και προτάσεις για επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα.
Το έργο αυτό έχει ως στόχο τη συλλογή και διαμοιρασμό πρωτότυπων, δημιουργικών και αποτελεσματικών επιχειρηματικών εφαρμογών, αντλούμενων από κάθε γωνιά της γης, κάθε επιχειρηματικό χώρο και κάθε είδους εταιρία, για τη δημουργική επικοινωνία με φιλόδοξους παράγοντες ανά την Ελλάδα.
Ως συνέχεια ενός παλιότερου ποστ, ιδού μία ακόμη απόδειξη της φτηνής αντιγραφής των ξένων πολυεθνικών από τις Ελληνικές. Παντελής έλλειψη καινοτομίας σε κάθε επίπεδο.
Η Hellas On Line (HOL) και το "φρέσκο" brand identity που υιοθέτησε ακολουθούν πιστά τη γερμανική πολυεθνική T-Mobile. Η κυκλική γραμματοσειρά (round font) και τα χρώματα είναι λες και ανήκουν στην ίδια εταιρία. Και οι δύο εταιρίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Λέτε η HOL να το έκανε για να εμποδίσει μία μελλοντική είσοδο της T-Mobile στην Ελληνική αγορά, αφού η τελευταία θα είχε να αντιμετωπίσει έναν visual κλόνο της, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα την έφερνε σε απόγνωση; Είμαι σίγουρος ότι το σκεπτικό της ήταν "πως πρέπει να τοποθετηθούμε στην αγορά για να προσεγγίσουμε το νέο ηλικιακά κοινό; ας αντιγράψουμε πιστά μία πολυεθνική που κάνει ακριβώς το ίδιο!".
Ο όρος "Viral Marketing" αναφέρεται σε τεχνικές marketing που κάνουν χρήση κοινωνικών δικτύων για την ενίσχυση του brand awareness, μέσω αναπαραγόμενων διαδικασιών εξάπλωσης, όπως συμβαίνει και με έναν ιό (virus). Η καινοτομία του viral marketing είναι ότι ο ίδιος ο χρήστης γίνεται πομπός του ηλεκτρονικού (συνήθως) μηνύματος που σχεδιάζει ο marketer. Το viral marketing μαζί με το word of mouth, αποτελούν τις πλέον δημοφιλείς τεχνικές marketing, για λόγους όπως η υψηλή αποτελεσματικότητα που προσφέρει το μήνυμα που προέρχεται από προσωπική (φίλο) ή ουδέτερη πηγή (καταναλωτή), το χαμηλό κόστος και η μειωμένη αποτελεσματικότητα των παραδοσιακών μέσων διαφήμισης.
Μία ωραία εικόνα που δείχνει τη διαφορά μεταξύ παραδοσιακού και viral marketing είναι η παρακάτω (http://www.optimizeandprophesize.com/jonathan_mendezs_blog/web_20/index.html):
Κλασικό παράδειγμα viral marketing αποτελεί η τεχνική που χρησιμοποίησε η Microsoft για την υπηρεσία Hotmail, παραθέτοντας ένα μήνυμα πρόσκλησης για άνοιγμα νέου λογαριασμού σε κάθε e-mail που έστελνε ο κάθε χρήστης. Το g-mail της Google χρησιμοποίησε μία παρόμοια τεχνική, με προσωπικές προσκλήσεις που μπορούσαν να στέλνουν οι χρήστες κατ' επιλογή, δίνοντας επιπλέον prestige στην υπηρεσία.
Ένα άλλο παράδειγμα viral marketing με το οποίο είμαστε οι πιο πολλοί οικείοι, είναι η προώθηση της ταινίας "The blair witch project", μίας παραγωγής με σχεδόν μηδενικό budget αλλά με φοβερή εξάπλωση της φήμης της μέσω σχετικών τεχνικών.
Τέλος, μία Βραζιλιάνικη εταιρία μπύρας εφαρμόζει viral marketing με την πλέον μοντέρνα έννοια του όρου, στα πλαίσια του B2C. Δοκιμάστε το βάζοντας το μικρό σας όνομα στο πρώτο πεδίο, το επίθετό σας στο δεύτερο και πατώντας "visualizar". Καλή διασκέδαση! (Κάντε click στην εικόνα)
I was born in Greece in 1981. I received my BA in Marketing from Kingston University of London in 2005. I graduated from Pepperdine University - Graziadio School of Business and Management of Malibu, CA, in 2008, after completing the 20-month MBA program. With over 5 years of experience in medical marketing and a passion for detail and emotionally charged creations, I am in the position to offer excellent marketing results for the health-care industry, in collaboration with a personal global network of cost efficient partners.