Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2008

Ψηφιακή Δικτύωση - Νέες μέθοδοι ενδοεταιρικής (και μη) συνεργασίας


Είστε ιδιοκτήτες μικρής επιχείρησης και θέλετε να επικοινωνείτε άμεσα και εύκολα με τους συνεργάτες σας; Η εταιρία σας αναπτύσσεται σε περισσότερα από ένα υποκαταστήματα και θέλετε να τα διασυνδέσετε και να συγχρονίσετε τη συνεργασία τους; Είστε διευθυντές σε σχολείο και θέλετε να εκσυγχρονίσετε τον τρόπο ανταλλαγής γνώσης και πληροφοριών; Και θέλετε ολα αυτά να τα πραγματοποιήσετε εύκολα, σίγουρα και με ελάχιστο κόστος;

Τη λύση προσφέρει ο συνδυασμός online τεχνολογίας και office appications (office suite), δίνοντας υπόσταση στον όρο "Online Collaboration". Συγκεκριμένα, ο γίγαντας Google έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο πακέτο για διαδικτυακή συνεργασία, περιλαμβάνοντας υπηρεσίες e-mail (Gmail), επεξεργασίας κειμένου (Google Docs), παρουσιάσεις, live chat (Google Talk), ημερολόγιο / πρόγραμμα δραστηριοτήτων (Google Calendar) κ.α. Η επικοινωνία είναι πραγματικά διαδραστική, μέσω κοινής εμφάνισης και επεξεργασίας αρχείων για την ολοκλήρωση projects, την εύκολη ανταλλαγή πληροφοριών από όλους και προς όλους, τον άμεσο διάλογο ανά πάσα στιγμή σε πρώτο χρόνο, τον σχεδιασμό προγράμματος και την εμφάνιση της συμμετοχής του καθένα και πολλά άλλα.

Η εγκατάσταση γίνεται εύκολα (μπορεί να χρειαστεί ειδικός για να περάσει την ήδη υπάρχουσα ή μία νέα ιστοσελίδα από τους server της Google) και μπορείτε να προσθέσετε όσους χρήστες επιθυμείτε (αρκεί να το κάνετε από την αρχή). Είναι δωρεάν μέχρι 6.5GB ανά χρήστη (και συνεχώς αυξάνεται), χωρητικότητα που μάλλον επαρκεί για το 95% των Ελληνικών επιχειρήσεων.

Διαβάστε περισσότερα εδώ. Ένα πολύ κατατοπιστικό video μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ.

Μία εναλλακτική αποτελεί το ολόφρεσκο Bluehouse της IBM, το οποίο μάλλον θα απαιτεί εγκατάσταση ειδικού server στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης και επί (χαμηλής) αμοιβής. Φαίνεται ιδιαίτερα ολοκληρωμένη λύση αν και η φιλοσοφία του περιστρέφεται περισσότερο γύρω από τη δικτύωση επαγγελματιών. Αυτή τη στιγμή λειτουργεί δωρεάν ως beta έκδοση και μπορείτε να το τσεκάρετε και να το κατεβάσετε από εδώ.

Ακόμη και η Microsoft έχει αρχίσει να νιώθει την ανάσα των ανταγωνιστών της και την απειλή που δέχεται το καθιερωμένο και καλά στημένο Office, οπότε δημιούργησε ένα live extension για τον ίδιο σκοπό, δηλαδή την πρόσβαση και διαμοιρασμό αρχείων διαδικτυακά, παντού. Προϋπόθεση, όμως, ότι ο υπολογιστής από τον οποίο γίνεται η πρόσβαση, έχει ήδη εγκατεστημένο το Office (οπότε σε περίπτωση που η προϋπόθεση αυτή υπάρχει, ίσως αποτελεί την πιο πρακτική και σταθερή επιλογή). Περισσότερα εδώ και για μία απλή παρουσίαση σε αυτό το video.

Τέλος, μία λύση που φαίνεται ιδιαίτερα δυναμική, είναι το zoho, με μία πλήρη γκάμα εφαρμογών γραφείου και ότι άλλο χρειάζεται μία ομάδα για project management. Αναπτύσσεται ραγδαία και έχει εξελιχθεί σε μία ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση.

Ο πόλεμος των online office suites έχει ξεκινήσει. Αν και ήδη το επίπεδο είναι αρκετά ανεβασμένο, αναμένονται πολλές ευχάριστες εξελίξεις...

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2008

Καινοτομία παντού!


Όταν μία εταιρία είναι καινοτομική μέχρι το μεδούλι, μπορεί να επιτυγχάνει την καινοτομία μέσα από εκεί που άλλοι ούτε που θα φαντάζονταν. Ο λόγος για την αεροπορική Virgin America και το αυστηρά νομοθετημένο βίντεο ασφαλείας που όλοι έχουμε βαρεθεί να (μην) παρακολουθούμε πριν από μία πτήση.

Ένα βίντεο που είναι ίσως συνώνυμο με την τυποποίηση και την έλλειψη φαντασίας, η εταιρία αυτή κατάφερε να το μετατρέψει σε κάτι ψυχαγωγικό και, κατ' επέκταση, σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της, ισορροπώντας ανάμεσα στη φαντασία και την τήρηση των νόμων. Για να μην αναφερθώ στο απίστευτα όμορφο εσωτερικό των αεροπλάνων της εταιρίας μαζί με ένα πλήθος από άλλα καλούδια (καθίσματα που κάνουν μασάζ, παραγγελία φαγητού από την προσωπική touch-screen κ.τ.λ.).

Δείτε το βίντεο εδώ.

Οι νέες παγκόσμιες τάσεις για το 2008


Ένας ολοκληρωμένος οδηγός για τις μελλοντικές τάσεις που θα επικρατήσουν κατά το 2008 --> Most Contagious 2007

Έλλειψη καινοτομίας - Η αντιγραφή των Αμερικάνικων επιχειρήσεων από τις Ελληνικές ομοειδείς



Με λύπη διαπιστώνω την έλλειψη καινοτομίας από τις Ελληνικές επιχειρήσεις και την αναπόφευκτη ήττα τους από τις πολυεθνικές που εισέρχονται στην Ελληνική αγορά να τις συναγωνιστούν. Ελάχιστες εξαιρέσεις υπάρχουν (Goody's, Πλαίσιο κ.α.). Ακόμη και σε κλάδους όπου η Ελλάδα θεωρείται ιδιαίτερα ανταγωνιστική (π.χ. τραπεζικός), η καινοτομία πάει περίπατο ενώ η πιστή αντιγραφή θριαμβεύει.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι Ελληνικές επιχειρήσεις ακόμη διοικούνται με συγκεντρωτικές μεθόδους, με τους υπαλλήλους να θεωρούνται ανίκανοι να σκεφτούν και να κρίνουν, έχοντας ως μόνο τους καθήκον την εκτέλεση "διαταγών", τη στιγμή που οι εταιρίες του εξωτερικού χρησιμοποιούν τον πλούτο ιδεών και πληροφοριών που μπορούν να εξοστρακίσουν από το υπαλληλικό τους προσωπικό, σε υψηλά επίπεδα (κάτι που ξεκίνησε ως brainstorming από την Toyota και πλέον χρησιμοποιείται κατά κόρον). Υπό αυτές τις συνθήκες, η επίτευξη αξιόλογης καινοτομίας στην Ελλάδα είναι σχεδόν αδύνατη. Και δε νομίζω ότι το μέγεθος της αγοράς ή οι οικονομικοί πόροι αποτελούν δικαιολογία, οι Έλληνες είμαστε έξυπνος λαός και με λίγη οργάνωση θα μπορούσαμε να κυριαρχήσουμε σε κάποια επιχειρηματκά πεδία μέσω της καινοτομίας.


Χαρακτηριστικά παραδείγματα της τάσης αντιγραφής αποτελούν η εταιρία Κωτσόβολος με το νεοσυσταθέν σώμα "Tech Guys" που παρέχουν τεχνική υποστήριξη σε αγορές υπολογιστών μέσω της αλυσίδας Electroworld, μία σπουδή στην αντιγραφή, στη συγκεκριμένη περίπτωση από το Geek Squad της Αμερικάνικης αλυσίδας Best Buy. Ένα άλλο κλασικό παράδειγμα, αυτή τη φορά τοποθέτησης στην αγορά (positioning), αποτελεί η τέως Novabank (νυν Millenium Bank) αντιγράφοντας επιτυχώς το concept της Αμερικάνικης Washington Mutual, προσφέροντας ένα φιλικό και casual περιβάλλον στον τραπεζικό κλάδο, χωρίς τοίχους και διαχωριστικά.