Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2008

Συναισθηματική Διαφήμιση / Marketing Συσχετισμού (Emotional Advertising / Associative Marketing)

Emotional Advertising και Associative Marketing, δύο έννοιες με τις οποίες δεν είμαστε πολύ οικείοι, αλλά σίγουρα έχουμε αποτελέσει "στόχο" τους. Διαφημίσεις που στοχεύουν στον συναισθηματικό μας κόσμο και στη συναισθηματική μας αντίδραση κατακλύουν τα διαφημιστικά μέσα. Μία πιο εξειδικευμένη μορφή συναισθηματικού marketing είναι το marketing συσχετισμού, όπου το διαφημιζόμενο προϊόν / υπηρεσία / εταιρία / πρόσωπο συσχετίζεται με συγκεκριμένες έννοιες και αξίες, ούτως ώστε να καταλάβει μία μοναδική τοποθέτηση στο μυαλό μας και να συνυφαστεί με ανάγκες ή αξίες που ενδεχομένως βρίσκονται στο πάνω μέρος της λίστας προτεραιοτήτων μας.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό το guerrilla video της Audi με έντονα συναισθηματικά στοιχεία και μία προσπάθεια σύνδεσης του brand με την καινοτομία, την πρωτοπορία, την τεχνολογία, την ανθρώπινη υπεροχή, τον συνεχή αγώνα κτλ.



Ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα, αυτή η διαφήμιση από το φρέσκο Αμερικάνικο Super Bowl του 2008. Η GMC, όντας στη δύσμοιρη κατάσταση στην οποία βρίσκεται, προσπαθεί να αγγίξει τον συναισθηματικό κόσμο των Αμερικάνων καταναλωτών δίνοντας έμφαση στο πόσο έχει αλλάξει (δεν παράγει πια εκείνες τις φριτέζες στις οποίες είχε συνηθίσει την αγορά) και παράλληλα την υπόσχεση ότι θα συνεχίσει να εξελίσσεται και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.



Μία ακόμη από την ίδια ζώνη, αυτή της Bud Light και ο κλασικός, πλέον, συσχετισμός της με τη παιχνιδιάρικη φύση των αντρών και τη μεταξύ τους "εχεμύθεια" (συμφωνία κυρίων). Η Bud Light πλασάρεται, λοιπόν, ως ο συνδετικός κρίκος μεταξύ αυτών των αντρικών χαρακτηριστικών.



Τα παραδείγματα των παραπάνω εργαλείων είναι άπειρα, οι τεχνικές τους, όμως, εξελίσσονται...

Δεν υπάρχουν σχόλια: