Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2009

Brand Storytelling - Ιστορίες Επιτυχίας στον Χώρο της Κινητής Τηλεφωνίας


Με αφορμή ένα πρόσφατο άρθρο από το Marketing Week, έκανα κάποιους συνειρμούς σχετικά με πρόσφατες επικοινωνιακές στρατηγικές των εταιριών κινητής τηλεφωνίας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με το εν λόγω περιοδικό:

"Έξυπνα brands: H «αυθαίρετη» διαφήμιση έχει πεθάνει εξαιτίας των σημερινών «κυνικών» καταναλωτών και στο πλαίσιο αυτό, κάθε έξυπνα τοποθετημένο brand συνοδεύεται από μία ιστορία"

Το απόσπασμα αυτό αποτελεί το πρακτικό "ζουμί" του άρθρου και αποκαλύπτει τις πλέον σύγχρονες τεχνικές επικοινωνίας brand προς καταναλωτές. Οι περισσότεροι από εμάς, έχουν βαρεθεί την ακατάσχετη χρήση χιούμορ ή "εξυπνάδων" στα διαφημιστικά μηνύματα, και ειδικότερα των εταιριών κινητής τηλεφωνίας, στην προσπάθειά τους να τραβήξουν την προσοχή και να αυξήσουν το ποσοστό "επανάκλησης" του μηνύματος και του brand. Η συνοδεία μίας ιστορίας, αποτελεί τη μετεξίλιξη της τελευταίας αυτής τάσης. Οι ιστορίες σε διαφημιστικά μηνύματα βρίσκουν μεγάλη απήχηση στις μέρες μας, λόγω της ανάγκης για μία βαθύτερη σύνδεση με τις αξίες και τα ιδανικά του κάθε καταναλωτή, για τη συναισθηματική σύνδεση με τον ανασφαλή καταναλωτή του σήμερα και για τη διαφοροποίηση σε έναν κόσμο πανομοιότυπων εταιριών και προσφορών.

Από ότι φαίνεται, η Cosmote συνεργάζεται με μία απρόσωπη διαφημιστική (την Bold Ogilvy στην προκειμένη περίπτωση) η οποία απλά προτείνει ατέλειωτη δόση χιούμορ και αστείων συνειρμών, ελπίζοντας σε υψηλότερα επίπεδα επανάκλησης, αλλά οδηγώντας σε πλήρη έλλειψη ουσίας και αδυναμία συναισθηματικής σύνδεσης με τον καταναλωτή. Στον αντίποδα, η Wind, όντας πολύ πιο πρακτική, ακύρωσε πλήρως τις διαφημίσεις της Cosmote διακωμωδώντας τες, ενώ ξεκίνησε τη δική της καμπάνια η οποία χαρακτηρίζεται από απλότητα και από τη διαμόρφωση μίας φιλοσοφίας που αναμένεται να έχει απήχηση στο νεανικό κοινό (το πλέον προσοδοφόρο για τις εταιρίες κινητής). Η ιστορία που εκτυλίσσεται μέσα από τη συνομιλία των δύο νέων και η ξεκάθαρη και απλή φιλοσοφία που αναπτύσσει ο "θέλω", αποτελεί έξυπνη εφαρμογή της πιο εξελιγμένης διαφημιστικής στρατηγικής. Αξίζουν εύσημα, λοιπόν, στη διαφημιστική που εκπροσωπεί τη Wind, όπως και στην ίδια τη Wind για την πρωτοποριακή κατεύθυνση που υπέδειξε, παρ' όλο που το σενάριο της διαφήμισης αποτελεί αντιγραφή της διάσημης πλέον καμπάνιας της Apple για τη σύγκριση μεταξύ Mac και PC (άλλωστε οι Έλληνες διαφημιστές δε φημίζονταν ποτέ για την καινοτομία τους).


Επίσης, θα πρέπει να δώσουμε επιπλέον εύσημα στη Wind για τη μαεστρία με την οποία ακυρώνει ανταγωνιστικές διαφημίσεις, όπως χαρακτηριστικά πατάει πάνω στην πολυπλοκότητα των αμέτρητων πακέτων καρτοκινητής της Vodafone, κοροϊδεύοντας τη CU Land ως "μπουρδουκλοχώρα" σε σχετικό κλιπάκι της καμπάνιας.